Digitalitzem persones que transformen organitzacions

La correlació no significa causalitat.
Els humans estem acostumats a detectar patrons i tendències, cosa que en una època amb poca informació és relativament senzill.
Ara bé, això no és possible en plena era de les macrodades, ja que hi ha tantíssima informació disponible…

La metatesiofòbia i la transformació digital
La metatesiofòbia és la por al canvi.
Aquest concepte s'ha de relacionar amb l'acrònim vuca, creat per l'Escola de Guerra de l'Exèrcit dels EUA per ajudar els estudiants de l'acadèmia militar a fer front als nous reptes geoestratègics.…

La singularitat tecnològica i la intel·ligència artificial.
Google per al motor de cerca, Facebook per a la publicitat dirigida, Apple per potenciar els seus assistents digitals o el sistemes compàs als Estats Units, per predir qui és més probable que torni a delinquir són exemples d'ús d'intel·ligència…

Metcalfe, la transformació digital i les seves lleis curioses.
Com a advocat creia que això de la transformació digital no tenia lleis pròpies, però resulta que si n'hi ha com passa amb el dret o la física, i per això té ple sentit que allà on hi ha lleis hi hagi d'haver advocats, que per alguna…

Els robots antropomòrfics i la teoria de la vall inquietant.
La robòtica social és una disciplina que es dedica a estudiar els robots antropomòrfics que es dissenyen i construeixen per interactuar i comunicar-se amb els éssers humans, com passa amb els de tipus assistencial que ajuden algunes persones…

Les dades anònimes del projecte Netflix Prize i la identificació de l´orientació sexual d´una client.
L'any 2006 Netflix va anunciar un premi d'1 milió de dòlars per a aquelles propostes que milloressin el seu algorisme de cerca en un 10%.
El nom del concurs era Netflix Prize.
Perquè això fos tècnicament possible, Netflix va decidir…